Max Verstappen z Red Bulla powstrzymał spóźnione wyzwanie Carlosa Sainza z Ferrari, aby wygrać Grand Prix Kanady.
Obaj rozpoczęli ostatnie 15 okrążeń nos w ogon po późnym samochodzie bezpieczeństwa, ale pomimo dużej presji ze strony Sainza, Verstappen utrzymał starsze opony.
Lewis Hamilton i George Russell zajęli trzecie i czwarte miejsce dla Mercedesa, gdy Charles Leclerc z Ferrari odzyskał piąte miejsce z tyłu stawki.
Verstappen powiększył swoją przewagę w mistrzostwach nad Leclerc do 49 punktów.
Sergio Perez z Red Bulla utrzymuje się na drugim miejscu pomimo wycofania się z wyścigu z powodu problemu z silnikiem, ale ma tylko trzy punkty przewagi nad Leclercem.
Fernando Alonso, który wystąpił w mokrych kwalifikacjach do startu w pierwszym rzędzie po raz pierwszy od 10 lat, cierpiał z powodu wątpliwej strategii Alpine i pewnych problemów technicznych, aby zająć siódme miejsce, za kolegą z zespołu Estebanem Oconem.
Ładowanie Sainza po prostu się kończy
Verstappen i Sainz grali w kotka i myszkę podczas wyścigu z dwoma wirtualnymi samochodami bezpieczeństwa, oprócz ostatniego pełnego samochodu bezpieczeństwa.
Red Bull zjechał do Verstappen pod pierwszym VSC na dziewiątym okrążeniu, spowodowanym przez Pereza wycofał się, podczas gdy Sainz pozostał na torze, zanim Hiszpan zatrzymał się na drugich 11 okrążeniach później, spowodowany przez Haasa Micka Schumachera, który zatrzymał się na torze.
To zapoczątkowało wyścig zdefiniowany przez przesunięcia opon, a Sainz powoli zbliżał się do Verstappen przez drugie przejazdy, zanim Holender zatrzymał się po raz drugi na okrążeniu 43.
Sainz następnie skorzystał z ostatniego samochodu bezpieczeństwa, spowodowanego przez Yuki Tsunoda, który rozbił swoją Alfę Tauri, gdy wychodził z boksów.
Kierowca Ferrari miał przewagę opon o sześć okrążeń nad Verstappen w ostatniej strzelaninie, ale nie był w stanie zbliżyć się do Red Bulla wystarczająco blisko, aby przeprowadzić atak, mimo że podążał w ciągu sekundy przez całe ostatnie 15 okrążeń.
Verstappen utrzymał swoje piąte zwycięstwo w sześciu wyścigach, szóste z rzędu Red Bulla i własne szóste zwycięstwo w dziewięciu wyścigach w tym sezonie, aby jeszcze bardziej skonsolidować coraz bardziej przekonującą przewagę w mistrzostwach.
Mocny weekend Alonso blednie do mety P7
Alonso rozmawiał po kwalifikacjach o wyzwaniu Verstappena o prowadzenie na pierwszym okrążeniu, ale Red Bull zaliczył zbyt mocny start i weteran Hiszpana musiał zająć drugie miejsce.
Sainz wkrótce minął Alpine, który potem wydawał się popaść w błędne myślenie podczas dwóch wirtualnych samochodów bezpieczeństwa.
Alonso również nie zatrzymał się pod, podczas gdy obaj kierowcy Mercedesa zrobili – Hamilton pod pierwszym i Russell pod drugim.
Ten skok wyprzedził Alonso, a 40-latek również przegrał z kolegą z zespołu Oconem, gdy Francuz zatrzymał się z Russellem w drugim VSC.
Decyzje pozostawiły Alonso na ziemi niczyjej i musiał zatrzymać się kilka okrążeń później w warunkach wyścigowych, tracąc również miejsce za Leclercem.
Oznaczało to, że Alonso był szósty za Oconem i przed Leclercem w ostatnim biegu do flagi. Leclerc zdał oba, aby zająć piąte miejsce i wykonać przyzwoitą pracę w ograniczaniu obrażeń w mistrzostwach, podczas gdy Alonso miał lepsze tempo niż Ocon, ale nie był w stanie przejść.
Alonso zmagał się z problemem z silnikiem i zapytał zespół, czy zamienią się miejscami, twierdząc, że w weekend był „100 razy szybszy” niż Ocon.
Rzeczywiście utrzymał swoją znaczną przewagę tempa przez cały czas, ale zespół zdecydował się nie spełnić jego prośby i Ocon zakończył grę przed Alonso, z Valtteri Bottas i Zhou Guanyu zajęli ósme i dziewiąte miejsce dla Alfa Romeo, a Lance Stroll zajmując ostatni punkt na 10. miejscu.
Co dalej?
Dwutygodniowa przerwa przed Grand Prix Wielkiej Brytanii na Silverstone, gdzie Ferrari naprawdę musi powstrzymać rozpęd Red Bulla, a tor powinien lepiej pasować do Mercedesa.